Drahi priatelia

Mili moji priatelia, znami, aj neznami, mladi aj uz vo veku, zelam vsetkym Milostiplne Vianoce, Narodenie Pana, Svetlo sveta, zdravie, Bozie pozehnanie, pokoj a lasku v srdci.Nech sa hlavne vsetci uzdravujeme a mame k tomu dostatok sil.

Nech sa  Vam plnia sny. edit

 

 

Editko  Díky, to samé i tobě

Editko  Díky, to samé i tobě a všem tady m.

Editko, díky a také se

Editko, díky a také se připojuji s přáním krásných Vánoc a víc a více zdraví v novém roce 2018.

L.

už je tady zase ten vánoční

už je tady zase ten vánoční mor. Ze všech stran se na nás hrne nechutný kýč a komerce, obchody jsou plné vystresovaných nakupujících šílenců, v televizí běží kýčovité pohádky, vraždění kaprů, přežírání se, otravné vánoční besídky, rozdávání zbytečných dárků, jen protože se z toho stala povinnost, obchodníci na tom rýžují. Vánoce nejsou nic jiného než kýč, komerce, chaos a stres. Umělý pseudosvátek, kdy nás z každého rohu straší Santa Klausem a ježíškem. Stejně tak nemám rád ani Silvestr (to je akorát ožírání se), Velikonoce (trapná šlahačka) a narozeniny (člověk je zas o rok starší)

takže šťastné a veselé a bohatého ježíška Tongue Out

asi by to chtělo zajít si za

asi by to chtělo zajít si za psychologem...

Jo, jo, souhlasím s Jacckem,

Jo, jo, souhlasím s Jacckem, nemám ráda věci napovel. Nevidím důvod, proč by měl Jacck vyhledat psychologa. Za to, že ma svůj názor? S takovým názorem je víc lidi.

věci napovel? to nechápu....a

věci napovel? to nechápu....a kdo vám ten povel dává?

přece nejsme stádo, každý to má takové, jaké si to udělá..

To je reakce úplně mimo... 

To je reakce úplně mimo...  Asi stádo jsme podle toho co vidím kolem sebe.

Jack to bolo teda dost

Jack to bolo teda dost depresivne, ja ani moja rodina sa nedame strhnut komerciou, akoby si ani nebol psycholog.Vianoce su take, ako si ich pripravime, casto podobne ako to bolo doma, ked sme boli deti.

Vianoce su  uplne  o niecom inom.Je to krasny krestansky sviatok, kto neveri, neva,  je to chvila o zastaveni sa v kruhu svojich blizkych, ludi, co mas rad. Navsteva a zapalenie sviecky na hrobe rodicov,,spievanie kolied, vona domacej vianocky,

Je to stisenie po strese dnesneho uponahlaneho sveta.

V byte vonia cukrovi, od babicky, maminky, deti su konecne s rodicmi, vykrajuju medovnicky, 

rozniesli sme  s detmi Betlehemske svetlo, ako  rodin kazdy rok,,,,,ktore som pracne priviezla z mesta...navstivime pritom starsich ...boli sme na Adventnych koncertoch...to robime my...

Spomenieme si na tych , ktori maju malo, odnesieme kolaciky do komunit , kde pomahaju, ludom, ucim to aj svoju rodinu,,,,

Su to chvile .. ktore nam pripomenu ako to bolo, ked bola babka, prababka mlada,,

 

Kto toto vsetko nema z celeho srdca mu zelam, aby aj v jeho dusi vladol pokoj a mier. Aby si niekto na neho spomenul, ak to nema, co neverim, moze mi pisat, mozeme si zavolat.

Vianoce su o laske...

A robte veci, ktore Vas tesia, ak nemas rad Vianoce, je moznost ist do lesa, proste pookriat.

A tak aj dalej zit, pomahat, milovat, podat pomocnu ruku, mysliet na druhych

Edit

a těch psychických poruch a

a těch psychických poruch a potíží a depresí a sebevražd, co ty vánoce dělají. Je to psychologický teror a nátlak, že lidé MUSÍ být šťastní, musí být v míru v okruhu svých blízkých. A když se to někomu nedaří, tak je pak ještě nešťastnější než obvykle a třeba spáchá sebevraždu. Spousta lidí se na svátky cpe do nemocnic, jen aby nemuseli být sami doma, když přece musí být šťastní a s někým. 

Navíc já žádné svátky mít nebudu. Měl jsem měsíc dovolenou, byl jsem v Nepálu, a za odměnu mám teď jednu službu za druhou včetně štědrého dne a silvestra. Takže budu sbírat oběti vánoc a jejich teroru a ládovat je práškama, aby nebyli tak smutní Foot in Mouth

jinak ta tvá pozitivita je fajn, ale ne každý je takový. 

"...psychologický teror a

"...psychologický teror a nátlak, že lidé MUSÍ být šťastní, musí být v míru v okruhu svých blízkých...." a vraždění kaprů...

Jaccku, konečně někdo shrnul naprosto výstižně to, proč ty vánoce vždycky lezly na nervy. Ale pohádky jsou fajn, dobro vítězí nad zlem, pěkné princezny, tupí princové, hamižné královny... vypnout mozek, a jen tak čumět na bednu, když nemůžu chodit zrovna po horách, a hlavně nepřemýšlet... to by jeden mohl začít vymejšlet, co tu vlastně na tom světě vůbec ještě pohledává... nicméně z toho teroru a nátlaku, že lidé MUSÍ být šťastní, mám už teď vyrážku...

březen 2013 ukončení CAPu 

Psychicke potize delaji

Psychicke potize delaji nelecene ci spatne lecene infekce ( tech sebevrazd je rozhodně vice z toho nez Vanoc - tech prikladu tady a na borelioze.cz neni zrovna malo).  Sama vim, jak se mnou infekce psychicky mavala- uzkosti, strachy atd.. a to mam kolem sebe sirokou milujici rodinu. Po odleceni atb. ( pul roku kombinovany atb. protokol a stale pokracovani s plnym Buhnerem, Klinghardtem a milionem dalsich veci)vsechny potize ustoupily, jak mavnutim kouzelneho proutku. Takze, ten, kdo pacha sebevrazdu je vetsinou ten, ktery nenalezne pochopeni u beznych doktoru a odejde jen s antidepresivy, ktere vubec tyto zdravotni potize neresi. Chybi dalsi vzdelavani lekaru, samostudium ,  pak to dopada, jak to dopada, lekari ctou jen z laboratornich vysledku a vsichni tady vime( u nas se na infekce delani pouze protilatky a vetsinou jiz tyto protilatky u techto lidi jsou negativni- infekce je na nervech , neni jiz skoro v krvi- protilatky jsou pak skoro nulove, ci vycerpany imunitni ststem- tento zaklad lekari neznaji!!!), jak to s laboratori je. Uz se jaksi vytratil i selsky rozum- naucit se cist z klinickych potizi a lecit potize a ne papiry.

 Tak, abych neodbihala od tematu Vanoc. Kazdy si muze udelat Vanoce podle sveho. Ja za sebe mam rada setkani s velkou rodinou( i vzdalenou, kterou jsem dala do kupy podle rodokmenu). Scházíme se 4 do roka a i na Vanoce. Vanocni svatky a advent jsou pro me spise nostalgické, mam rada klid, pohodu, cteni v posteli i divani se na pohadky, prochazky tichym lesem, je to pro me cas rozjimani,  a mam ho moc rada. Take si davame darecky, ale jsou to pozornosti, ktere vybiram vlastne cely rok- vidim vec a vidim pro koho by byla a komu by se libila( mam radost z te veci). Prostě Vanoce uzivam tak nejak prijemne uvnitr. Jaky si to clovek udela, takovy to ma. Takze preju vsem, straveni Vanoc podle sve priority.

 

Hele sluníčko, nesuď vše jen

Hele sluníčko, nesuď vše jen podle sebe. Ne všichni si mohou udelat Vanoce podle sveho. A nemusí v tom být jen nějaká ta zpropadená infekce. Ne všichni z velké rodiny musí být z takového setkání zrovna odvázaní zrovna jako ty, ale jednak ti to neřeknou jednak taková sluníčka to prostě nechápou, o to více mohou jiným pěkně lézt na nervy... Další problém je u těch "...nelecene ci spatne lecene infekce...", kdy jim ti nejbližší nevěří jejich problémy a mají je za simulanty apod., a zejména v těchhle prokletých dnech "svátků klidu a míru" dokážou pěkně otravovat "ti blízcí" ty postižené, když je nutí se usmívat, zpívat koledy a cpát se bramborovým salátem a dělat ze sebe nadšené šašky z ponožek špatné velikosti pod stromečkem, když je jim blbě a sotva dolezou na záchod. Ono je to strašně povzbuzující, když člověka chytnou klouby či podobně, je rád, že je rád, když může zalézt do kouta a tiše si tam sténat a ti blízcí jeden po druhém melou jedno a to samé, jako šlafinet, pojď mezi nás, pojď pro dárečky, pojď políbit bezzubou prababičku..., a když nejde, tak je "divnej, co jsme mu udělali, co mu je, on si s námi nechce hrát..." Takhle ho deptaj celej rok, ale to by nějak strávil, ale o těch vánocích to je pak už skutečně na palici... a myslím, že tohle má na mysli Jacck, kdy zejména ti nemocní, osamocení, hendikepovaní, staří, okolím nikoliv obdivovaní, ti již méně úspěšní, ale zato těmi momentálně úspěšnými, patolízalským okolím do nebe vynášenými odstrčenými, jaksi nemají ani náhodou se na povel jásajícího davu radovat a jásat, že se zrovna všemi obdivovaná tetina upšoukla...  Mladej, zdravej, úspěšnej co neví co by roupama, se dokáže veselit kdykoliv a slavit s kýmkoliv třeba modré úterý, ale jak běží čas, občas zamrzne úsměv každému...  

březen 2013 ukončení CAPu 

A proc by nemohli udelat

A proc by nemohli udelat Vanoce podle sveho? Proc se nechat nutit od ostatnich? Napsala jsem, udelat Vanoce podle sve priority - tak - kdyz je mi blbe a nemam naladu se s nekym houfovat, tak se proste nebudu houfovat. Zalezu do kouta, vezmu knizku a uzivam si ticha a klidu.

Ještě tak přemýslím, proč je rodina považuje za hypochondry atd.- proste jim neveri...a nutí je dělat vše jak si psal? A vycházíme opět od doktorů, tito nemocní lidé, jdou x-krát k lékaři, který jim řekne , že jim nic není - vyjdou z ordinace vlastně zdraví atd.. A z toho pak celá rodina vychází, protože zatím tady je doktor Pán Bůh a co doktor řekne je pravda - i kdyby dotyčný "chcípal". Kdyby řekl, že dotyčný je nemocný, tak celá rodina bere ohledy a nenutí ho dělat věci, který nemocný nechce.

jo, to je ono, doktor řekne

jo, to je ono, doktor řekne je zdravý a všichni tomu věří. Kramář, obchodník, TV, rádio a všichni svatí řeknou jsou vánoce, už někdy v červenci pomalu, aby prodali kdejaký šunt apod. a lidi tomu věřej, blbnou, magořej... A zatímco všichni jásaj, odpalujou rachejtle, dělobuchy apod., pejskové se ztrácej, labutě si lámou křídla o troleje, slepice nenesou a plaší se zvěř a takový nemocný, starý, opuštěný, ubolený človíček najednou vidí, jak je zbytečný, opuštěný, jak tomu šílícímu davu na provázku reklam překáží, no a vo tom to je... no nic, je ráno, dav na provázku konečně chrní, je konečně klid a mír a pejsek se může konečně v klidu a míru vyčůrat a vykadit, jdu ho vyvenčit... 

 

"A proc by nemohli udelat Vanoce podle sveho? Proc se nechat nutit od ostatnich? Napsala jsem, udelat Vanoce podle sve priority - tak - kdyz je mi blbe a nemam naladu se s nekym houfovat, tak se proste nebudu houfovat. Zalezu do kouta, vezmu knizku a uzivam si ticha a klidu.", jo, ten pejsek se celý den vyděšený třásl z toho bordelu zalezlý v díře pod vanou, prostě si asi podle tebe udělal Vanoce podle sveho, že? "Vanoce podle sve priority - tak - kdyz je mi blbe a nemam naladu se s nekym houfovat, tak se proste nebudu houfovat. Zalezu do kouta, do díry pod vanu...", a stejně tak ti člobrďové, o kterých zřejmě mluvil Jacck, že?

" Proc se nechat nutit od ostatnich? ", pravda, nikdo nikoho nenutí, jen kdo nejde s námi, jde proti nám, to jsi chtěla asi říci nám... 

Ono totiž vždycky záleží na úhlu pohledu! No a dav, ten se jen valí a válcuje a převálcuje všechno, co se nevalí zrovna s ním, co není v davu. Dav manipulovaný reklamou nenasytných... a vše to činí dojmem, že vlak vjíždí do nádraží, peníze jsou až na prvním místě... a hlavně mísa bramborového slátu, hromadu jídla a pití, co nám po tom, že jinde je toho málo nebo vůbec nic, ale zase, hlavně že je hodně dětí... ale dost, svět je plný paradoxů, my ho nespasíme, ať si o tom všem kdo co chce myslí... prostě někdo holt má v tomto časoprostoru štěstí, někdo smůlu...

 

Tak šťastnej a veselej, svět se točí dál...

březen 2013 ukončení CAPu 

 "lekari ctou jen z

 "lekari ctou jen z laboratornich vysledku a vsichni tady vime( u nas se na infekce delani pouze protilatky a vetsinou jiz tyto protilatky u techto lidi jsou negativni- infekce je na nervech , neni jiz skoro v krvi- protilatky jsou pak skoro nulove, ci vycerpany imunitni ststem- tento zaklad lekari neznaji!!!"

Tohle mi právě není jasný. Pokud už infekce není v krvi je v kostech, šlachách, nebo právě těch nervech, teoreticky by ji neměl zjistit ani LTT test (je z krve, stejně jako WB, Elisa).

 

Řídit se testy, které nejsou

Řídit se testy, které nejsou spolehlivé, je nesmysl. Nejdůležitější jsou příznaky pacienta, a tak by se měli lékaři na ně spolehnout více a hlavně věřit svým pacientům, že zdravotní potíže skutečně mají. Používat selský rozum by nebylo od věci, určitě lépe než spoléhat na dnešní dostupné testy, které bohužel jsou velmi zavádějící. U těchto, jakožto i u jiných infekcí a nemocí platí, že čím včasnější je léčba, tím větší je naděje na vyléčení. Nasadí-li se léčba včas, předejde se nutnosti používat dlouhodobé ATB kombinace, jejichž efekt je nejistý a následky vedlejších účinků katastrofální.  Snad se toho naše děti a vnuci dožijou ... Cry

http://zdravi.doktorka.cz/proc-maji-testy-na-boreliozu-malou-vypovidajic...

Dubito, ergo cogito, cogito ergo sum

Testy a jejich spolehlivost 

Testy a jejich spolehlivost  jsou jedna věc, také s nimi manipulují! Měli by se léčit pacienti, ne papíry. Ta horší věc pro nemocného je, když doktoři selžou po profesní i lidské stránce, teď nenacházím slušný název pro takového člověka. Když jdou proti pacientům /lžou pacientům, bagatelizují, vysmívají se jim, zesměšňují je, dělají z nich idioty, tunelují pojištovny, vyhazují je z ordinací, volají jiným doktorům, kam pacienta pošlou, aby byl pacient jako zdravý/, toto je částečně moje spekulace, ale odpovídá i skutečnosti. Zatím nemůžu psát víc, je v řešení praktický doktor i pojištovna.

 

Závěr zní: kdo nemá našetřeno, aby se mohl léčit sám, je ztracen. Kdo má známé doktory, může mít i bez nemoci plný invalidní důchod a vše na pojištovnu. Já musím věřit už jen ve spravedlnost vyšší.......a myslím, že takových případů je i zde mnoho. 

Ireno, netřeba se

Ireno, netřeba se znepokojovat, já na vyšší spravedlnost věřím. Neboj se, na každou svini se voda vaří. Osobně jsem se setkala s několika arogantními lékaři, kteří nesplňují přísahu, ale myslím si, že to není ani tak chyba těch doktorů samotných, spíš celého toho systému. Možná příští generace nebo až ta další budou mít jiné zkušenosti. Tady u nás pořád medicína pokulhává hlavně co se týče komunikace lékaře s pacientem, a to je bohužel, přežitek doby minulé. Mnozí doktoři by se měli učit větší pokoře.

Dubito, ergo cogito, cogito ergo sum

Pan doktor Klubal  mi

Pan doktor Klubal  mi vysvětloval a maloval rozdíly mezi jednotlivými metodami -  Elisa , WB a LTT. Škoda , že jsem si to nevyfotila. Když tak vyfotím- jdeme celá rodinka na kontrolu 16.1. Tak bude dost času. Myslím, že u těch LTT testů maloval - lymfocyty, že když se do zkumavky přisype " živé borelie" - tak jak ty lymfocyty reagují (je to něco jiného než klasické protilátky). Říkal, že je to velmi citlivý test, někdy až moc, když je třeba někdo nemocný i jinak,-  tak lymfocyty jsou více vzteklý (tak asi nějak laicky mi to vysvětlil - jak 4 letýmu ditěti). Proto má rád, když může vše posoudit jak z Elisy, WB tak i LTT (ale ty jsem si v Německu platila sama) + samozřejmě potíže(které asi bere nejvíce).

Tady kopíruji NĚJAKÉ INFO, co jsem vyhledala u Durovské :

Borrelia Elispot-LTT

Boréliová infekcia neaktivuje iba humorálnu imunitnú odpoveď, ale zároveň aktivuje aj T-lymfocity. Keď Borélie prestávajú byť aktívne T-bunková imunitná odpoveď nie je prítomná. Test ukazuje skutočnú, aktuálnu aktivitu Borrelia burgdorferi, chronickú, alebo akútnu Lýmsku boreliózu. Elispot-LTT je vysoko sensitívny a vie zachytiť dokonca aj jedinú Borrelia-reaktívnu Tbunku v krvi. Elispot-LTT je veľmi nápomocný pri monitorovaní chronickej, alebo akútnej terapie. Elispot-LTT sa za normálnych okolností stane negatívnym za 6-8 týždňov po skončení efektívnej terapie.

Moniko, mám dotaz. A platí

Moniko, mám dotaz. A platí výše popsané dle Kl. a Ďur. o LTT testech i při chlamydiích, mycoplasmách?

Dubito, ergo cogito, cogito ergo sum

Predpokladam, ze ano. Ale

Predpokladam, ze ano. Ale zeptam se Ti toho 16.1 presne u Klubala. Pochopila jsem z toho tohoco mi rikal, ze do zkumavky se " sype" ten bacil( zrejme jedno jaky) a sleduji se lymfocyty jak zareaguji. 

Díky

Díky Kiss

Dubito, ergo cogito, cogito ergo sum

A co když LB se zrovna

A co když LB se zrovna nenachází v odebraném vzorku krvi. Může být v ostatní krvi, nebo ve tkáních, ... Takže test LTT také není 100%.

Co jsem pochopila, tak se do

Co jsem pochopila, tak se do zkumavky sype borelie a zkoumá se, jak reagují lymfocyty. To není odběr tkáně atd.. na přímý důkaz borelie(že by tam chytli živou borelii)- to je asi PCR.

A jak se z krvi sype borelie

A jak se z krvi sype borelie do zkoumavky? Nějak to nechápu. Ja vím, že to není odběr tkáně, ale krvi, ale zrovna v odebratém vzorku borelie být nemusí. Může být ve zbytku krvi, nebo zalezená jinde. Pak se borelie " nasypat " do zkoumavky nemůže. Nevím, jestli chápeš... Nebo nechápu já? Já když se ptala Ďurovské na to, jak je možné, že mám LB z LTT negatívní a ELM pozit., odpověděla, že se musí současně s LTT dělat CD57. Prý výsledek LTT závisí také od IS.

No, ale tam se nehledá

No, ale tam se nehledá borelie , ale reakce lymfocytu na borelii. Tak to chápu  od Klubala já, jak mi to vysvětloval.. Zkus někde počíst v odborné literatuře :).

 Nyní už bych se na testy vybodla, pokud mi je dobře, i kdybych měla borelii pozitivní a je mi dobře, tak už pojedu jen přírodní léčbu, jako prevenci. I když chodíme na testy každé 3 měsíce celá rodinake Klubalovi, tak pokud je mi dobře, tak atb. nechci. To snad pokud by se mi rozjížděla autoimunita atd..:

Tady jsem našla nějaký povídání, tak mrkni.

Po rozsáhlých předběžných vyšetřeních a studiích u více než 3 000 pacientů může test transformace lymfocytů s testovacími antigeny Borrelia (LTT borrelia) sloužit jako další diagnostické kritérium pro detekci v současné době aktivní infekce Borrelia. Je demonstrována buněčná imunitní odpověď cirkulujících lymfocytů na proteiny Borrelia. Test bude pozitivní, jestliže jsou v lidech krve přítomny T lymfocyty specifické pro borrelie. To naznačuje, že imunitní systém je v okamžiku odběru vzorků krve v imunologickém zásahu do patogenu. Pokud bude následně provedena účinná antibiotická léčba, LTT Borrelia bude převážně negativní přibližně 4 až 6 týdnů po terapii nebo se vyskytne alespoň významné snížení stimulačního kvocientu (hodnoty SI). Výsledek LTT Borrelia tak dává ošetřujícímu lékaři známku účinnosti antibiotické terapie u příslušného pacienta.

Výsledky validace LTT u Ústavu lékařské diagnostiky ukazují citlivost metody před léčbou antibiotiky 89,4%. Specificita byla 98,7% u séronegativních pacientů / subjektů a 91,6% u séropozitivních pacientů. Baehr a kol. Test transformace lymfocytů pro borelii detekuje aktivní lyme boreliózu a ověřuje účinnou antibiotickou léčbu. Otevřít Neurol J. 2012; 6: 104-12. Výsledky ukazují, že LTT nemá 100% specifitu dokonce ani s metodikou lege artis, která musí být brána v úvahu při hodnocení všech laboratorních nálezů.

Záporný nález v testu LTT Borrelia však nevylučuje aktivní infekci. Přednost diagnostiky Lymeovy choroby a indikace terapie založená na ní by proto měla být vždy posouzena klinickým obrazem.

Indikace pro LTT Borrelia

  • Klinická podezření na lymskou nemoc je předmětem sérologických nálezů
  • Podezření na přetrvávající Lyme chorobu po anamnestické léčbě antibiotiky
  • Kontrola léčby po léčbě antibiotiky
  • Klinické podezření na reaktivaci infekce Borrelia

Důkaz spirochetů kulturou nebo PCR není vždy možný kvůli nízké hustotě patogenu v tkáních a tělesných tekutinách. Také serologie není nezbytně účinná, protože pět až 35 procent zdravých lidí má protilátky proti Borrelii (1) v závislosti na regionálním stupni infekce populací klíšťat s Borrelia a expozicí jejich hostitelů. Naopak jen asi polovina pacientů s erythema migrans je séropozitivní. A: Sérologické testy - citlivé testy ELISA (Enzyme-Linked Immuno Sorbent Assay) nebo imunofluorescence jako screeningové testy, po kterých následuje imunoblot, pokud jsou pozitivní - nejsou standardizovány; Různé laboratoře mohou dospět k různým závěrům. Obtížná diferenciální diagnostika v pozdních stadiích Klinické hodnocení může být také obtížné ve stadiích II a III. Je důležité zvážit řadu diferenciálních diagnóz, jako jsou virové infekce (například s herpes zoster), houbové infekce nebo prolaps meziobratlových plotének, což může být stejně působivé jako Bannwarthův syndrom s intenzivní radikulární bolestí. Akutní forma lymskou nemocí je, když příznaky trvají méně než šest měsíců. To je případ u 90 až 95 procent pacientů. Délka příznaků delší než šest měsíců (pět až deset procent) je chronický stav. Neurologické příznaky se obvykle insidioticky rozvíjejí. Encefalomyelitida se spasticky-ataktickou poruchou chůze a poruchami močového měchýře je typická. Problémy, které mohou nastat při diagnostice Lyme choroby, zejména v pozdějších stadiích, narušují lékaře a pacienty. A tak nové nabídky diagnostických testů, které mají řešit problémy, jsou vždy na úrodné půdě. Často však tyto testy nebyly dostatečně validovány vědecky. Mohou vyvolat špatná terapeutická rozhodnutí, která poškozují pacienty více, než užívají, kritizují německé a mezinárodní lékařské společnosti (1, 2, 3). "V poslední době se stále více kolegů dotazuje na důležitost testu na subpopulaci přirozených zabijáckých buněk (CD571, CD32) pro diagnostiku a léčbu chronické Lyme choroby," řekl Dr. med. Volker Fingerle z Národního referenčního centra pro Borrelia na Institutu Maxa von Pettenkofera v Mnichově Deutsches Ärzteblatt. Zatím neexistují žádné významné studie, u nichž by byla prokázána platnost testu pro tyto problémy. index CSF-sérum Jedinou klinickou studií testu je výzkumná skupina vedená Raphaelem B. Strickerem z Lékařského oddělení v kalifornském pacifickém zdravotním středisku v San Francisku (4). Tým vyšetřoval krevní skupinu 73 pacientů s chronickou Lyme chorobou pomocí fluorescenčně aktivovaného třídění buněk (FACS) na CD571 / CD32 lymfocytech, částečně před, částečně během a částečně po antibiotické terapii. Kontrolní skupiny zahrnovaly deset pacientů s akutní Lyme chorobou a 22 s AIDS. Výsledek studie: osoby s akutní Lyme chorobou, pacienti s dokončenou antibiotickou terapií a téměř všichni s AIDS (82%) měli normální počet buněk (60 až 360 buněk / mikrolitr). U pacientů s chronickou chorobou Lyme a nedokončené antibiotické léčby byl počet buněk CD571 / CD32 významně snížen. Autoři dospívají k závěru, že vyčerpání buněk CD571 může být důležitým ukazatelem chronické Lyme choroby a změny v tomto markeru by mohly být použity pro průběh terapeutického monitorování. Zdá se, že pozdější případ společnosti Stricker podporuje tento názor (5). "Zjištění musí být bezpochyby vyjasněna dalšími studiemi", Prof. Dr. med. med. Bettina Wilske a Fingerle z Národního referenčního centra pro Borrelia a ukázat slabé stránky studie (4): Neexistují žádné údaje o vyšetřeních CSF - podle německých směrnic by měl být CSF sérový index stanoven pro detekci intratekálních protilátek v případě podezření na neuroborlióliu - a kontrolní skupiny pro hodnocení testu by musely zahrnovat pacienty s diferenciální diagnostikou, která nezahrnuje AIDS. Jejich závěr: Zkouška, která je nabízena za 66 eur jako samoplátce, se v současné době nedoporučuje ani k diagnostice, ani ke sledování terapie. Také kontroverzní je test transformace lymfocytů (LTT). Je určena k měření buněčné, antigen-specifické imunitní odpovědi. K tomuto účelu se lymfocyty z periferní krve odstraní z pacienta a inkubují se s antigeny Borrelia, které buď pocházejí z ultrazvukově lýzovaných patogenů, nebo se produkují rekombinantně. Proliferace antigenem stimulovaných lymfocytů se měří příjmem radioaktivně značeného thymidinu a porovnává se s proliferací lymfocytů nestimulovaných lymfocytů. Zkouška by měla ukázat, zda došlo k nárůstu patogenních specifických lymfocytů před odběrem krve, což je považováno za projev aktivní infekce. "Čím starší pacient je, tím více nejednoznačnější jsou symptomy pozdní lymské choroby, například mohou být podobné syfilisům," říká prof. Dr. med. med. Rüdiger von Baehr, internista a imunolog s vlastní laboratoří v Berlíně, který nabízí zkoušku za 153 eur jako samoplátce pro legálně pojištěné. "V případě nejasných příznaků a rozdílných diagnostických problémů může být užitečné negativní LTT." Baehr se domnívá, že "změna pozitivního LTT na negativní výsledek během nebo po antibiotické terapii je známkou infekce, stejně jako odpovědí na léčbu" , Konfliktní výsledky LTT však není standardizováno mezi různými laboratořemi a berlínský imunolog vědí o nejistých datech na otázku, zda LTT skutečně přináší výhody v rutinní diagnostice. "LTT může být užitečné, ale pozitivní výsledek neprokazuje infekci Borrelia." Borrelie by mohla být detekována přímo pomocí PCR nebo patogenní kultury, čímž je chov v laboratoři obtížný. Vědci z Národního referenčního centra pro Borrelia v Mnichově však považují LTT za nevhodnou pro diagnostiku Borrelia. "LTT je méně citlivá a především méně specifická než sérologie," kritizují Fingerle a Wilske (6). Švýcarská společnost pro infekční nemoci má podobný názor: výsledky LTT jsou velmi protichůdné a nespecifické, protože existují také reakce na zdravé, séronegativní kontroly a u novorozenců s seronegativními matkami (1). Pro citlivost a specificitu jsou uvedeny hodnoty mezi 45 a 95 procenty. Falešné pozitivní výsledky by vyplývaly z imunologických křížových reakcí s jinými patogeny. Celkově tedy test neumožňuje žádné prohlášení o činnosti, průběhu a prognóze lymské boreliózy. Doporučení nepoužívat test má úroveň důkazu A. ELISPOT (enzýmově vázaný imunosorbentní test) by měl být výrazně citlivější než metoda ELISA. Uděluje počet lymfocytů uvolňujících cytokiny viditelných jako skvrny a tyto jsou antigenní specifické zvýšení po kontaktu s Borrelia, takže práce. Mnoho mikrobiologů, například Prof. Dr. med. med. Dr. rer. nat. Helmut Eiffert z univerzitní kliniky Göttingen však považoval ELISPOT za příliš nespecifický (7). Von Baehr vidí problémy se zpracováním obrazu a automatickým vyhodnocením testu a je "skeptický", zda ELISPOT pro rutinní aplikaci přináší výhodu oproti jiným metodám. Národní referenční centrum je také doporučeno. Stejně jako u úrovně důkazu A se podle německé neurologické společnosti (2) nedoporučuje "Test citlivosti na kontrast (VCS)". Test je založen na předpokladu, že Borrelia produkuje lipofilní neurotoxin, který se váže na optický nerv způsobující měřitelný deficit v detekci šedých tónů. Toxin vstupuje do enterohepatické cirkulace, která může být přerušena podáním cholestyraminu. "Nemáme životaschopnou publikaci, která tuto myšlenku podporuje," uvedlo národní referenční centrum (6). Jak diagnostiku VCS, tak terapii cholestyraminem lze jen "silně odradit". Pokroky v diagnostice jsou způsobeny zejména skutečností, že stále více Borrelia antigenů, které jsou produkovány genetickým inženýrstvím, je k dispozici (8). Na základě rekombinantních antigenů Borrelia se v Národním referenčním centru v Mnichově dále vyvinuly imunobloty, které lze použít k hledání IgG a IgM protilátek proti antigenům Borrelia - přizpůsobených individuálnímu problému pacienta. "Citlivost nových imunoblotů je výrazně vyšší než naše tradiční," řekl Fingerle. Bez ohledu na to, jak citlivé nebo specifické budou testy, antigeny specifické protilátky v blízké budoucnosti nezjistí žádné zjevné Borrelia infekce. To je možné pouze v kombinaci s klinickými příznaky, podle vědců. Dr. rer. nat. Nicola Siegmund-Schultze

Já jenom ze jsem případ který

Já jenom ze jsem případ který má cd57 cca 20 a protilátky v desítkách  Takže to vlastně nechápu. Na zacatku atb jeste kdyz jsem nebral enti tak jsem měl cd57 216 ale v luhacovicich tam to prej měli nějaký vadný (revised 0, 1) . Buď to v luhsckackach fakt nějak blbě testovali nebo jsem to měl brutus zacystovany a enti to rozviril a is začal tvořit protilatky. A nebo nevim.....

Je pravda že po změně na bene mě opět pulzy ničí = únavy , zimnice, nausea, bušení srdce. Atd. 

No a abych to uzavřel znám 2 lidí, celkem podrobne, co jim byla lecby ukončena s cd57 10. A jsou ok, jestli se jim ta čas zvedlo to už nevím. Oba shodou okolností u judity. Takže hlavně klid. Testy by měly jen návest. Je to těžký v tomto ohledu. Nejspolehlivejsi je pcr ale to má tak špatnou zachytnost ze ho snad ani nemá cenu dělat.

Já jsem měla LTT v Luhačkách

Já jsem měla LTT v Luhačkách neg., CD57 nedělali, v únoru jedu do Nového Jičína, nechám si udělat ELISPOT a CD57+NK, tak jsme zvědavá.

Už to chápu, jenom si mě

Už to chápu, jenom si mě zmátla " sypející se LB ".:-) Co vím od Ďurovské, hodně důležitý je test CD57, neg. LTT ještě neznamená, že člověk LB nemá.

Editko, velice krásně jsi to

Editko, velice krásně jsi to napsala. A o Jacckovi si myslím, že jeho první pacient v roce 2018 by měl být on sám.

Jinak vám všem tady, tedy všem příznivcům i odpůrcům dlouhodobé antibiotické léčby upřímně přeju krásné a pohodové svátky a do nového roku hlavně pevné zdraví a splnění všech přání Wink

Dubito, ergo cogito, cogito ergo sum

12 věků

Hezké svátky všem ne

Hezké svátky všem ne mocným.........

veraokb

Hezké svátky všem ne

Hezké svátky všem ne mocným.........

veraokb

Hezké svátky všem ne

Hezké svátky všem ne mocným.........

veraokb

Mila Editko, preji Ti krasne

Mila Editko, preji Ti krasne svatky a vse nejlepsi do noveho roku 2018. At je uz jen lepe. Ty jsi bojovnice a Ty to das. Papa m

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Powered by Drupal - Modified by Danger4k