Update říjen 2011 - 2 roky na ATB

Ahoj všem,

vzhledem k tomu, že jsem už téměř 2 roky na ATB, posílám update.

Nejdřív srhnrutí:
- od 11/2009 NAC (bez reakcí), poté přidání Azi, prudké reakce na močáku, přerušení
- od 01/2010 na Doxy 1x200 denně, bez problémů, od 5/2010 přidání Azi 3x250 týdně - reakce na močáku, které odezněly, čili od 5/2010 Doxy + Azi, vše s podporou Fluko 150 1x týdně a Nystatinu při střevních potížích.
- od 11/2010 plný WP - přidala jsem pulzy Enti, ale během r. 2011 několik kratších přerušení nebo částečných přerušení WP (krátkodobě vysazení Doxy na týden - max. 10 dní) kvůli průjmům (brutální střevní chřipka) a střevním disbalancím, proto dosud absolovováno pouze 8 pulzů. Pulzy vždy 4denní 1000 mg denně, snažím se tím šetřit střeva.
- reakce na Pulzy - vždy během pulzu, záhy po pozření Enti se objeví podráždění močáku, během pulzu se to zmírní a po pulzu už nic. Některé pulzy jsou zcela bez této reakce. Reakce po několika dnech po pulzu, jako má řada lidí zde, se vůbec neobjevují. Vzhledem k tomu, že podobně (do 20 - 30 minut) reaguju na řadu potravin, přičítám to spíše stavu a reaktvitě mého zažívacího traktu na Enti samotný než reakci na vymírání chlamydií či jiného bordelu. V postatě lze souhrnně říci, že WP do sebe nyní můžu ládovat bez větších reakcí a bez větším problémů, což je vzhledem ke stavu mých střev vcelku s podivem. Samozřejmě s podporou antimykotik a laktobacilů.

Stav subjektivně:
První zlepšení MM jsem zaznamenala již v 8/2010, čili 8 měsíců po nasazení Doxy a 2 měsíce po nájezdu na WP (bez zařazení Enti). Od té doby stav zůstává víceméně neměnný. Nemám už kontinuální bolesti MM jako dříve, zlepšilo se močení. Zlepšila se i gynekologie, gynekolog v současné době nepozná, že jsem měla 3 roky záněty dělohy a chronický krvácivý děložní čípek. Je to znát i pocitově, třeba i na menstruaci, i když ta už není, co bývala "za zdrava". Určitě to tedy zabralo a je mi v tomto směru mnohem líp, ale zdravá nejsem, což jistě do značné míry souvisí také se stavem mých střev - připomínám, že velké zhoršení mých urogynekologických potíží nastalo po krátkodobém přeléčování ATB vlivem rozvoje kandidy a tzv. Leaky Gut syndromu, kterým trpím dodnes (jsem v tomto skutečně ukázkový případ, jak mohou ATB ublížit a poškodit zdraví, když k nim Dr. nedá nutné doplňky a podcení situaci). V podstatě se ale dá říct, že pokud dodržuju dietu a nedráždím střeva a následně močák, tak o něm skoro nevím. Ovšem záležitosti jako sex, čili mechanické dráždění sliznic, jsou pro mě nadále nemyslitelné. Ještě mě napadlo, že už nemám téměř žádné brnění končetin, a pokud ano, tak je to od páteře (rozcvičí se to a je to prostě jiné).

Jsem určitě ráda, že jsem na WP najela, ale musím říct, že z mého pohledu to má i negativa. Např. klouby mě sice pobolívaly, ale teď mě bolí mnohem více než před WP. Stejně tak páteř v kříži. Jsem mnohem unavenější než před WP a je mi často zima, více než dříve (nekamenujte mě tady, ale napadla mě souvislost s tím, že z pohledu čínské medicíny ATB ochlazují organismus). V tomto ohledu mám ATB popravdě plné zuby... Zhoršily se mi alergie nejen potravinové - jsem citlivější, více kýchám, smrkám, svědí mě oči (to mohou dělat chlamydie, ale i candida, ale i alergie - čert ví, ale antihstaminika většinou zaberou). Také trpívám na vaginální disbalance vlivem ATB, a to i přes braní doplňků. Jsou to hnusné vaginální záněty - bolesti jdoucí z pochvy do dělohy a celého břicha a stav, než se mi podaří to zas ubalancovat, může trvat i měsíc, občas (asi 2x) jsem kvůli tomu k WP přidávala i Macmiror v tabletách (když nezabraly loklání vaginální přípravky). Párkrát jsem se setkala s tím, že jsem chvíli nedávala poševní laktobacily, pak jsem si řekla, že bych asi měla, a rozjela se mi po aplikaci brutální hnisavá vaginitida, kterou jsem se pak za děsných bolestí 14 dní snažila dostat pod kontrolu. Proto někdy je dle mých zkušeností lepší nelámat to přes koleno a ponechat to v pochvě v jakési "pseudorovnováze".
 I přes to všechno, co popisuju, jsem absolvovala léto v dosti aktivním tempu. Kaskáda služebních cest, 2x náročná cizina, túry, pohyb, po něž jsem byla sice unavená, ale zároveň mí velmi prospíval na páteř a na psychiku, byla jsem pyšná, co zvládám. Vše vcelku bez problémů, aktivně, v pohodě.

V září jsem se sešla s Klubalem, abychom dali hlavy dohromady, co dál. Klubal u mě řeší hlavně boréliozu, kterou jsem měla hraničně pozitivní, já řeším hlavně CTR, u které už nevím, zda dávno není vyřešena. Všichni víme, jak je to s diagnostikou. Řekla jsem Klubalovi, že vzhledem ke stagnaci stavu u problémů, na něž jsem WP nasazovala, bych ráda jela stávající režím (Doxy, Azi, Enti, Fluko) do konce roku 2011, do něhož bych ráda dala celkem 10 pulzů Enti, a pak chci vyhodnotit situaci. Už totiž nevím, zda je pro mě WP více přínosem, nebo zda mi spíš škodí. Sejdeme se tedy v prosinci či v lednu a uvidíme. Poté bych ráda protokol upravila, chtěla bych tak na 2 měsíce nasadit kombinaci Doxy + Rifampin nebo Azi + Rifampin, která by mohla ukázat, jestli mám s CTR ještě co do činění či nikoli, a možná ještě něco pořešit. Poté bych ráda léčbu ATB ukončila a věnovala se už jen detoxikaci a alternativním metodám - hlavně ve vztahu k tomu neutěšenému zažívání, na to je čínská medicína a celková detoxikace výbornou metodou.

ALE: aktuálně mám docela depku: V září jsem si totiž vložila do bot taková ortopedická "udělátka" a chvíli s tím chodila. Asi jsem to přehnala a namohla si svaly. Dva dny nato se mi kolem jednoho kotníku vytvořil zánět šlach. Otok sice splaskl, ale bolest zůstala a po 14 dnech a ultrazvukovém vyšetření kotníku zněla dg. Tendosynovitida. Rentgen mám v pořádku, artritida tam není. Nyní jsem už 3 týdny doma s nohou v sádře. A bohužel - nelepší se to. Sice vím, že i zdravým lidem se toto dává do pořádku jen pomalu, ale děsí mě možná souvislost s chlamydiemi, s borelkou, že by to moh být první příznak artritidy třeba - a to po téměř 2 letech souvislého braní ATB, kdy jsem si říkala, že bych měla být krytá a že by se nic nemělo zhoršit - jen zlepšit. Přišlo to zrovna teď, kdy se chystáme pomalu protokol měnit a možná ukončovat. Kloubní potíže typu otoků, zánětů malých ani velkých kloubů jsem dosud neměla, ale mohou být způsobeny jak chlamydiemii, tak borelkou, tak i zánětem střev. Čert se v tom vyznej. Obávám se, že  mě čekají obstřiky, kortikoidy a vůbec nevím, zda na ně přistoupit či nikoli. Kdyby měl někdo jakoukoli radu, ocením to.

Tolik aktuálně ode mně.

A ještě testy (to nejpodstatnější z nich):

Jaterní testy dlouhodobě OK
Revmatoidní faktor dlouhodobě OK
Autoimunita dlouhodobě OK

Ab anti CPN IgM < 1:10
Ab anti CPN IgA    1:16 +
Ab anti CPN IgG    1:10 ++ 
Ab anti CTR IgM < 1:10 neg.
Ab anti CTR IgA  < 1:16 neg.
Ab anti CTR IgG  1:10 neg.
Ab anti Chlamydia sp. IgM ELISA< 1:10 negativní
Ab anti Chlamydia sp. IgA ELISA < 1:16 neg. +++ 4,52
Ab anti Chlamydia sp. IgG  ELISA1:10 neg. +++ 5,02
(podle Klubala ty vysoké rodově specifické protilátky dělá spíš CPN, ale na dotaz, zda jsem již "čistá" co se týká CTR, mi nikdy přímo neodpověděl. Podotýkám, že CTR jsem v krevních testech neměla nikdy - pouze ve stěrech z uretry a gyne cest).

Anti Borrelia IgM i IgG WB i ELISA konečně po 2 letech negativní, dříve vždy 90 - 110 VU (hraniční) a někdy před rokem během protokolu mi jen jednou vylítly protilátky na 150 VU (pozitivní).

Držte se

Sheila

ahoj, skúsim pár

ahoj, skúsim pár poznámok:
- čo sa týka pocitov zimy, môžu byť vyvolávané chlamýdiovým LPS endotoxínom. V treťom roku liečby za chytily stavy príšernej zimy, nedokázal som sa zohriať dokonca ani počas horúceho leta. Trvalo to vyše roka v tej najhoršej podobe, v miernejšej doteraz. Skús infrasaunu alebo aspoň maximálne sa vyhýbať príležitostiam k ďalšiemu podchladeniu (zateplenie izby, postele, niekoľko prikrývok, niekoľko vrstiev oblečenia)
- 8 pulzov enti je málo. U mňa sa zlepšenia fyzickej sily začali objavovať až po 2,5 roku liečby a až teraz po 3,5 roku sa mi fyzická sila vrátila viac-menej k normálu
- ad testy - tá ctr vyzerá naozaj negatívne, naproti tomu cpn máš stále veľmi vysokú. Robili ti niekedy testy na ureaplazmy a mycopl.hominis?
- ad kĺby - skúšala si užívať glukosamin? Ja som mal pol roka problém s boľavým ramenom (prechladnutie v studenom byte), po pol roku neúspešnej samoliečby som vyskúšal glukosamin a na môj úžas sa problém stratil za menej ako 4 týždne. Na druhej strane, euchrid s glukosaminom úspešná nebola.
- ad kortikoidy - do toho by som nešiel. Potlačením imunity riskuješ ďalšie vzplanutie chronických infekcií (keď nič iné, tak candidózy)
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

WP od 05/2008. Mycopl.Pn,Cpn,EBV. Chronický únavový syndróm. Liečba:NAC,doxy,azi,tinidazol,vit.D 4000iu,plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Výrazné zlepšenia po 3.r liečby. Po 6r WP stav takmer bezproblémový. V súčasnosti striedavo mierne relapsy

Ahoj Michale, díky moc.V

Ahoj Michale, díky moc.

V testech mi hapruje M. pneumoniae, ta je jednou vyšší, jednou nízká, ale vslatně je tam furt. M. hominis a ureaplazmy vždy negativní ve stěrech i krvi, testováno mnohokrát ze všech stran, proto jsem tyto patogeny vyloučila jako příčinu už dávno...

K té zimě - nemám zimnice v právém slova smyslu. Jen pozoruju, že se musím víc oblíkat, rychlejí prochladnu třeba oproti ostatním. Infrasaunu samozřejmě zařazuju hlavně v zimě, je to úžasná věc na prohřátí a uvonění svalů a na detox, nějaké výrazné účinky pozitivní či negativní ve vztahu k mým potížím jsem nezaznamenala.

Glukosamin jsem zkoušela zatím jen omezeně, nesystematicky, takže myslím že to ani nemohlo mít vliv.

K těm kortikoidům - do celkových bych nešla, obstřik kotníku - nevím. Potřebuju začít pracovat, fungovat... ale nechci si ještě přihoršit. Těžko soudit, jestlii lokální obstřik uškodí či ne...

Díky!  Sh.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Já bych dodala, že Sheila

Já bych dodala, že Sheila měla pozitivní boreliózu a při té je využití sauny sporné a glukosamin se nedoporučuje (může podporovat růst borelií).

 

Sheilla, na to s akymi

Sheilla, na to s akymi obavami a ťažkosťami si začínala liečbu, výsledky liečby sú podľa mňa výborné. Tie ťažkosti, ktoré si myslíš, že ti škodí WP, budú asi prebudené problémy, ktoré si mala v tele a spali a čakali kedy vystrčia rožky a začnú znepríjemňovať život. Bolesti kĺbov - ja pred WP som nemala bolesti kĺbov, len som ťažko chodila. Počas WP sa mi objavili bolesti a sú čím ďalej horšie, ale napriek bolestiam, začínam lepšie chodiť. Necítiš napr. že máš lepšiu hybnosť kĺbov? A rontgen klbov neukáže artritídu - zápal, ukáže artrózu - poškodenie. Čiže keď ti rontgen ukázal že kĺby sú v poriadku, to znamená že ich nemáš poškodené. Ale to neznamená, že artritídu tam nemáš. Tá je bežná pri chlamydióze aj borelióze. Kvôli tomu by si mala ešte pokračovať v liečbe. 2 mesiace rifampicinu je málo, ten by sa mal brať min. polroka. 

Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. 

RS od r. 1980. Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. Od maja 2012 do maja 2013 prerušovaná liečba. Od mája 2013 bez atb a zdravotný stav sa stále pomaly zlepšuje.

Ahoj Evito, díky za

Ahoj Evito, díky za příspěvek.

Já ten WP jedu s problémy furt. Už toleruju ty léky, ale jen letos jsem několikrát přerušovala skrz průjem. Celkkově je to pro mě ale dost namáhavé. Artritida x artróza - máš pravdu. Ale aspoň ten kloub není poškozen. Na druhou stranu revmatesty jsem měla negativní, CRP taky... v čem jiném by se měla artritida projevit. Ohledně kloubů - já jsem nikdy neměla problém s hybností, ztuhlostí apod. - jen bolest, a ne intenzivní. Nejhorší na tom je, že u těch kloubů to fakt může být ledasco. Nevím, kdo tu má takové problémy se střevy jako já a střeva prolezlá kandidou, ale je to typické právě i u kandidy, střevních potíží, u kolitid, Crohnovy choroby a podobně. Takže nejen chlamydie a borelka. V mém případě se asi příčina nerozklíčuje. V každém případě furt beru ATB a ta šlacha se nezlepšuje. Tak jsem z toho přirozeně nervózní.

Pokud jde o ten Rifa, ten bych brala samozřejmě dýl, pokud bych viděla, že je tam nějaká reakce. Myslím, že reakce by se během dvou měsíců projevit měla.

Děkuju za názory.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Ahoj Sheilo, chtěl bych Ti

Ahoj Sheilo, chtěl bych Ti především poblahopřát, že Tvůj stav se zlepšil a může realtivně normálně fungovat. Je vidět, že WP jedeš opatrněji a naprosto to chápu. Já jel dříve pulzy také 1000mg denně. Osobně ai ale myslím, že by jsi měla trochu začít tlačit na léčbu. Je mi jasné, že se Ti nechce (střeva, močák, atd.), ale dle mého je toto jediná šance se z toho úplně vysekat. Tím spíše, že v podstatě nemáš reakce na pulzy. Já jedu teď teprve pulz 4denní po 1250mg a dává mi to zabrat. Z toho je mi jasné, že za celý rok, co jsem jel jen azi a mino ve mě vzniklo hodně kryp. Ale kdo ví. Co jsem také měl možnost studovat, tak si myslím, že patříš k naprostým příkladům, kdy bojuješ s borelii a koinfekcí (CTR nebo CPN) a nebo naopak, záleží, jak se to vezme, co je koinfekce:-). Každopádně si myslím, že by nebylo od věci začít i systematicky řešit léčbu borelii. Jak jsem se totiž někde dočetl, tak ukazatel číslo jedna je, když má pozitivní alespoň jeden antigen ve WB u IGG na borelie. Nejlepší by jistě bylo si nechat udělat testy na borelie metodou LTT, která je ale jen v německu (6 laboratoří). To by jsi měla jasno, zda je máš či nikoliv. Jasně rifampicinem asi nic nepokazíš, to budeš pravděpodobně mydlit po hlavě hlavně CTR a CPN. Zda se jede v kombinaci co uvádíš nevím, ale určitě je dobré si přečíst blog Leraka, ten na tom je myslím rok a má také podobné problémy jako ty. Co se týká obstřiku kortikoidy u kotníku nevím. U lokte je to tak, že tolik nevadí, když to obstříkneš 2x, vícekrát bych to ale nedělal, protože to není dobré a v zásadě to nic neřeší. Já má teď asi půl roku tenisový loket a snažím se to raději rozcvičit, i když bolest je ukrutná. Kortikoidy si už ale jistě nedám, protože mi vždy pomohli jen krátkodobě. Měj se pěkně a držím Ti palce:-).

Ahoj, nevím, jak s tím

Ahoj,
nevím, jak s tím kotníkem, ale mam77 bych určitě doporučila na tenisový loket zkusit rázovou vlnu (musíš mít žádanku z ortopedie, tam ti doporučí pracoviště). Měla jsem v létě problém s ostruhou na patě - šílená bolest, zejména když neseš v náručí po schodech dvouleté dítě, ale po třech aplikacích problém postupně odezněl a nyní už ani nevím, že mě pata někdy bolela. Zdravím.

Ahoj Sofi, protože mám 6ti

Ahoj Sofi, protože mám 6ti měsíčního syna a zápasím s CPN a borelkou, tak vím, co to je být matkou a tarat se. Takže smekám před všemi matkami, které se léčí a bojují s těmi mrchami:-)! Díky za tip, tak nějak si to pořád nechávám v záloze (rázovou vlnu) s doufáním, že to třeba přejde a že mají na to vliv právě chlamky. Když to ale nepřejde do jara, tak to asi spáchám.

Ahoj mam77 i Sofi,s tou

Ahoj mam77 i Sofi,

s tou borélií pořád nevím. Výsledky mých testů vidělo několik věhlasných jmen a rozcházeli se v názorech.  Jedni že ji mám, druzí že ne..

Rifa je na CTR docela dobře účinný v kombinaci s Doxy či Azi, jinak na něj vzniká brzy rezistence. Má výsledky i v případě artritidy.

Pokud jde o rázovou vlnu, na ostruhy a tenisové lokty je výborná, na můj problém už méně - ale nechávám si to v záloze.

Díky


CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Mně vychází celou dobu v

Mně vychází celou dobu v Eize hraniční IGM, vše ostatní i ve WB je negativní. Dle prožků u WB a dle dr.Kl. tam ještě hraje nějakou roli. Byl jsem všude možně na několika testech co se týká borelky a vyšlo mi to negativní. Poslal jsem výsledky na Ďurovskou, která se specializuje na borelky na Slovensku (kromě tedy proužků, ty jsem ji neposlal) a všichni tvrdí, že borelky nemám. Pak si čtu přednášky + mám nějaké informace z BCA z Německa a tam se mluví o tom, že pakliže je máš v IGG ve WB v nějakých antigenech nějaké pohyby, tak pořád ji tam máš. Nejlepší a nejpřesnější je údajně LTT, to snad jediné to dokáže přesně změřit. Upřímně ty doktory v ČR neberu už ani vážně, protože jsou hodně povrchní a líní se vůbec učit nové trendy. A zrovna borelka nové trendy hodně nabízí. Na www.borelioza.cz  v článcích najdeš hodně zajímavého, tak si to nastuduj a jistě si uděláš vlastní názor. Díky za potvrzení rázové vlny.

"... Jsem určitě ráda,

"... Jsem určitě ráda, že jsem na WP najela, ale musím říct, že z mého pohledu to má i negativa. Např. klouby mě sice pobolívaly, ale teď mě bolí mnohem více než před WP. Stejně tak páteř v kříži. Jsem mnohem unavenější než před WP a je mi často zima, více než dříve (nekamenujte mě tady, ale napadla mě souvislost s tím, že z pohledu čínské medicíny ATB ochlazují organismus)..." 

Těžko komentovat, předřečníci již celkem dost řekli, já snad jen to, že  dle mé vlastní zkušenosti na kůži vlastní jseš tak něco před prostředkem léčky, ještě chvíli pojedeš s kopce, pak chvíli nahoru a dolu, občas i hlavou dolu, je to příšerný tobogán a teprve pak se začne projasňovat.  Nejhorší na tomhle pekle je to, že celou dobu jeden neví o co pořádně běží a neví to nikdo, kromě snad autora např. Doplněné znění Strattonova/Vanderbilt Protokolu: Únor 2006  či WP. Přečti znovu pečlivě, zejména pasáž o délce jednotlivých fází a neukvapuj se. Dokud se objevují bolesti čehokoliv, ty mrchy tam jsou, je celkem jedno které a dokud tam budou, je třeba je tlouci hlava nehlava, jinak vše předchozí by přišlo rychle vniveč! Já osobně měl představu o nějakých 3 měsících, měl jsem amíky za sralbotky, s těmi jejich roky! Skutečnost  mne vyvedla z mého omylu, ve 3. nebo 4. roce se zbláznilo koleno,  na rtg. nic, byl jsem za blázna, prali do něj Diprophos a pak chtěli kuchnout, naštěstí si to rozmysleli .... při tomhle svinstvu není radno kamkoli spěchat! --              

Jan Na WP (a později SP) od 12/2005 pro Cpn; CFS, fibromyalgie, vysoký tlak, závratě, opakované infekty HCD i DCD, uší, VAS, parestézie a bolesti DK, průjmy, křeče a zažívací potíže ... červenec 2010 ukončení nepřerušované léčby 

březen 2013 ukončení CAPu 

Mno, tak jsem včera

Mno, tak jsem včera alespoň dokončila svůj 7. pořádný puls Enti, tím slovem "pořádný" myslím to, že trval alespoň 4 dny s denní dávkou 1000 mg. Tento 7. puls byl už 5denní. Do Vánoc snad zvládnu dát těch 10 pulzů a uvidím.
Pro zajímavost zde uvádím svůj rozpis absolvovaných pulzů. Ty první dva z r. 2010, to bylo spíš testovací "lechtání", které nepovažuju za pulzy.
Pokud někde vidíte 2měsíční pauzu, bylo to dáno zažívacími či jinými problémy, kdy jsem si pulz prostě "nelajzla
".

17. 10. 2010               1 den Entizol 1 x 500 mg

2. 11. 2010                 1 den Entizol  2 x 500 mg

           10. – 13. 1. 2010        4 dny Entizol 2 x 500 mg

                      8. – 11. 2. 2010          4 dny Entizol 2 x 500 mg

                  11. – 14. 3. 2011         4 dny Entizol 2 x 500 mg

           19. – 22. 5. 2011         4 dny Entizol 2 x 500 mg

          12. – 15. 6. 2011         4 dny Entizol 2 x 500 mg

          13. – 16. 8. 2011         4 dny Entizol 2 x 500 mg

          11. – 15. 10. 2011        5 dní Entizol 2 x 500 mg

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Ahoj Sheilo, vidim tahas

Ahoj Sheilo, vidim tahas pulzy co najdlhsie za cenu znizenej dennej davky. Prednedavnom sme tu mali diskusiu na tuto temu. Zhodli sme za ze podla WP je dolezitejsie tahat plnu davku na den cize 1200 mg resp 1500 mg tak dlho pokial to clovek zvlada. To je kvoli tomu ze metro sa v tele neakumuluje a v podstate ho musis dodavat v plnej davke konstantne inac neudrzis potrebnu terapeuticku hladinu. Hovorim to aj podla toho ze ludia ktori presli z 12 hodinoveho rezimu na 8 hodinovy si priali aby takto nabiehali od zaciatku lebo takto by vedeli lepsie odhadnut svoje limity Podla WP by mal clovek ist 3x400 mg na den resp 3x500 mg na den.

Ahoj komiku, tahám pulsy

Ahoj komiku, tahám pulsy podle protokolu, čili 5denní. jen těch miligramů je míň. Dávám tolik, co snese zažívání - a to se bouří hodně. Tolik na vysvětlenou. Díky za příspěvek.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

možno to s tou

možno to s tou terapeutickou hladinou metronidazolu nie je až tak kritické. V nejakom dávnom článku DW písal, že keď sú chlamýdie blokované bakteriostatikami a sú v anaeróbnom stave, tak už stačí aj minimálna koncentrácia metronidazolu, na to aby im nenávratne fragmentovala dna a baktéria odumrela. Neviem, či toto už medzičasom nie je aktuálne. Ja by som to s tými nižšími dennými dávkami metronidazolu nevidel tak tragicky - dôležité je skôr sledovať maximálne množstvo entizolu za jeden pulz, aby človek nemal príliš prepálené reakcie. Samozrejme, pokiaľ by niekto liečil entizolom inú bakteriálnu infekciu, tak tam je dodržiavanie terapeutickej hladiny nevyhnutné.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

WP od 05/2008. Mycopl.Pn,Cpn,EBV. Chronický únavový syndróm. Liečba:NAC,doxy,azi,tinidazol,vit.D 4000iu,plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Výrazné zlepšenia po 3.r liečby. Po 6r WP stav takmer bezproblémový. V súčasnosti striedavo mierne relapsy

Moja osobná skúsenosť je,

Moja osobná skúsenosť je, keď som užívala 2x500mg enti som to oveľa horšie znášala ako 3x500mg. Bola som z toho veľmi prekvapená. Možno je to tým, že 2x500mg nezvládnu úplne zničiť krypty a tých 3x500mg áno a cez tú prestávku, keď už má byť ďalšia dávka sa krypty otrasú a snažia sa spamätať. Tiež tí, ktorí berú 1x500mg alebo 1x250mg píšu o veľmi veľkých reakciách. Aby to nakoniec tak nebolo, že paradoxne v tomto prípade platí nepriama úmera - čím nižšie dávky, tým väčšie reakcie. Aj Sarah stále píše o dôležitosti dodržiavať dávku tri krát denne - 3x400 alebo 3x 500mg.

Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. 

RS od r. 1980. Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. Od maja 2012 do maja 2013 prerušovaná liečba. Od mája 2013 bez atb a zdravotný stav sa stále pomaly zlepšuje.

Neviem ja uz budem bezat 500

Neviem ja uz budem bezat 500 mg 3x denne. Uvidim ako to znesiem. Kazdopadne planujem prerusit pulz ak bude treba. Metro stiepi bakterialnu DNA a ta sa ju snazi opravit. Rovnica je pocet stiepeni verzus pocet oprav. Skratka krypty nesmu stihat opravit. Podla mojho nazoru ak niekomu zaberie nizsia davka a vidi progres tak to je dolezite.  Ak ale stagnujes tak by som prehodnotil svoje davkovanie.

Už jsem rozhodnutá s

Už jsem rozhodnutá s příštím pulzem zkusit 3x500 mg. Moc díky za všechny příspěvky a zajímavou diskuzi! Držte se. Já pak napíšu, jestli je pro mě ten silnější pulz nějaký jiný nebo ne.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Ahoj Sheilo, přijde mi to

Ahoj Sheilo, přijde mi to jako rozumné řešení. Já sám se za týden chystám na pulz 5ti denní po 1250mg denně a trochu mě ta diskuse rozhodila v tom, zda není za čas (až to tělo unese) lepší jet těch 3x 500mg denně. Takto to beru 2x 500mg a 1x250mg denně, což jak z Vašich reakcí čtu není úplně ideální.

to zní Komiku logicky.

to zní Komiku logicky. Proč ale ty sám budeš teď zvyšovat pulz, když jsi měl reakce na denní dávku 1250mg?

Metronidazol ma polcas

Metronidazol ma polcas rozpadu 8 hodin. Cize po osmych hodinach ked beries druhu davku tak mas v tele uz iba polovicu z tej prvej. Ak interval predlzis na 12 hodin tak ho mas uz v tele uz iba jednu tretinu. Cize hladina metra v tele velmi kolise podla toho ake mas intervaly a kolko ho vezmes. Precital som si nedavno komentar DW na terapeuticke ucinky metronidazolu a o dolezitosti udrzania konstantnej davky pocas pulzu a jeho argumenty sa mi zdaju logicke. Ak by telo metro akumulovalo ako napr azi tak je to fuk ako ho beries ale telo ho neakumuluje takze chcem ist v konstatnych intervaloch a konstantnej davke. Mozno na tom az tak nezalezi a pri davkovani ktore berieme ta hladina je stale ok. Som ale zvedavy ci takto budu reakcie horsie alebo mensie Evitina skusenost hovori zeby to horsie byt nemalo.Skratka moje rozhodnutie prameni z toho ist rigorozne WP kedze argumenty DW sa mi zdaju logicke. Neviem ale ci takto pobezim uz tento pulz alebo uvidim reakcie a ak nebudu horsie ako boli teraz navysim v dalsom pulze. Pravdupovediac uz mam plne  gate lebo predchadajuci pulz so mnou teda zamaval a nechcem sa dorazit.

Komiku, mě se to zatím

Komiku, mě se to zatím netýká, jsem na úplným začátku, ale myslíš, že ty dávky závisí i na hmotnosti, nebo je jedno, jestli vážíš 40 kg nebo 100 kg? 

 

Emily, přesně tuhle

Emily, přesně tuhle otázku jsem si kladla i já. Já nevážím ani 50 kg...

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

Neviem odpoved na tuto

Neviem odpoved na tuto otazku ale vaha pri ATB by sa mala urcitym sposobom brat do uvahy, pri detoch sa to robi bezne ale pri dospelych nad 40 kg uz nie co je asi chyba. Adriana to minule okomentovala ale neviem naks jej post na tuto temu.

bolo to niečo v tom zmysle,

bolo to niečo v tom zmysle, že nie je dôležitá váha človeka, ale činnosť obličiek a pečene (ledviny, játra). A že u detí tieto činnosti ešte nie sú plne rozvinuté, zatiaľ čo u dospelých je už jedno, či má 40 kíl alebo 90. Pokiaľ by bolo dôležité prispôsobovať dávku hmotnosti, pravdepodobne by to zdôraznili v príbalovom letáku.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

WP od 05/2008. Mycopl.Pn,Cpn,EBV. Chronický únavový syndróm. Liečba:NAC,doxy,azi,tinidazol,vit.D 4000iu,plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Výrazné zlepšenia po 3.r liečby. Po 6r WP stav takmer bezproblémový. V súčasnosti striedavo mierne relapsy

Pravda, to dává

Pravda, to dává logiku.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

CTR, LB, EBV: intersticialni cystitida, gyne potize, klouby, kandidoza. Na plnem WP od 10/2010 po rocnim najezdu.

To co psala adriana k

To co psala adriana k dávkování atb:

Mno to neni tak uplne pravda. Antibiotika se nepocitaji na hmotnost, ale zalezi na renalni (ledvinove) funkci. Deti do urciteho veku ji jeste nemaji plne rozvinutou, tudiz musi byt snizeno davkovani. Ale dospeli ji jiz dostatecne vyvinutou maji, tak neni co resit. Ja mam 46 kilo a beru plne davky. Taky me tahle otazka pred lecbou zajimala, tak jsem se na to specialne ptala. Bud v klidu. Vetsinou i deti kolem dvanacti let berou uz normalni plne davky.

mmmichal mas pravdu ale

mmmichal mas pravdu ale myslim ze len z casti, pozrel som na webe a existuju uz studie kde autori zdoraznuju ze  existuju vazne obavy ze cast obeznejsej populacie, ktorej je coraz viac nedostava potrebnu davku ATB, pretoze aj body mass index hraje urcitu rolu pri davkovani napriklad pri chemoterapii alebo anesteze sa davky u dospeleho upravuju podla hmotnosti. Pri cheme alebo anesteze ale ide o individualny pristup ku kazdemu pacientovi kde sa to nastavi presne na pacienta podla jeho zdravotneho stavu, hmotnosti a fyziologickych funkcii. To sa ale neda urobit tak jednoducho pri ATB ktore sa uzivaju tak frekventovane a u takej roznorodej populacie a preto asi situacia je aka je. Ale tie davky su zrejme nastavene na nejaku bezpecnu hodnotu ked by ani 40 kg dospelemu nemali poskodit. To je moj nazor berte ma ale s rezervou :)

Můj názor je, že by se

Můj názor je, že by se přepočítávat mělo. Přepočítáváme vždy dávkování u dospělých psů a používáme často humánní antibiotika .Některá antiparazitika se také počítají podle váhy i u lidí a antivirotika také. Dávku antivirotik mi podle váhy přepočítával i OL. Je rozdíl mezi 50kg a 100 kg (pro štíhlé dávka velká a pro moletní slabá). Nebijte mě, ale to je můj názor.. :-) Chápu, že se dávkování bere plošně a průměrně, ale.....

Este mozno jednu moju

Este mozno jednu moju skusenost, ktora tiez moze pomoct. Zo zaciatku, ked som zacinala brat 3x500mg denne po prvej ranajsej davke mi bolo dost zle a ako sa zacal blizit cas dalsej davky mi zacalo byt zle na zaludok. Vzdy som mala pripravenu obednajsiu davku s tym, ked sa naobedujem (pocas pulzov mam neskory obed) a nebude mi lepsie na zaludok, davku nezoberiem, Ale vacsinou po naobedovani mi na zaludok bolo lepsie a ked som si nebola ista ci je mi tak dobre, ze mozem uzit, tak pri uzivani som si povedala ze ak mi bude horsie, vecernu davku neuzijem. Ale zaujimave je, ze vzdy mi tazkosti z ranajsej davky po obednajsej davke presli a zaludok sa tiez polepsil. Nechapala som tomu, kazdy den kazdeho pulzu sa toto vzdy zopakovalo. Boli vsak aj dni, ze cez den som to zvladala ok, a potom mi vecer nebolo dobre. Vtedy som si tiez povedala, ak mi to do rana neprejde, tak koncim s pulzom. A vzdy to do rana preslo, pripadne ak rano som mala este neprijemny pocit v zaludku, po ranajkach to preslo a pokracovala som v pulze. Uz som raz pisala, ze pre mna je dolezite po entizole vypit min pol litra tekutin. Dakedy to bolo tazke, lebo pit mi nechutilo a vtedy som skusala co dokazem vypit - mineralka, caj, voda, džús. Striedanie mi robilo dobre. A takto som sa dopracovala k 27. pulzu, ktorý dnes končím. Každý pulz bol 3x500 mg, prvé pulzy skrátené. Úplne prvé pulzy, kedy som brala 2x500mg  nepočítam, tie boli 3 a skončili veľmi zle.

Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. 

RS od r. 1980. Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. Od maja 2012 do maja 2013 prerušovaná liečba. Od mája 2013 bez atb a zdravotný stav sa stále pomaly zlepšuje.

To tvoje vysvetlenie je v

To tvoje vysvetlenie je v sulade s mojou skusenostou, len neviem, ci tie nizke davky maju efekt, ked niekto znesie nizke davky, mal by zniest aj vyssie a je sanca rychlejsieho vyliecenia. Je asi lepsie dat 1 den 3x500 ako 3 dni 1x500mg.

Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. 

RS od r. 1980. Na WP od 08/08 s prestavkou 02/09-04/09. Od maja 2012 do maja 2013 prerušovaná liečba. Od mája 2013 bez atb a zdravotný stav sa stále pomaly zlepšuje.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Powered by Drupal - Modified by Danger4k