vysokodavkova vit. D terapia

Ahojte,
Isli ste niekto resp. idete na vysokych davkach D-cka? Ja som zacal nedavno 5000 iu Dcka zhltntuteho spolu s 2400mg NACu a 2000 mg Ccka naraz a je to slusny narez, skoro ako po entizole. Zaujimaju ma hocijake postrehy ak nejake mate ohladom reakcii pripadne, uspechy aj neuspechy, prevencii predavkovania kedze nazory expertov sa roznia nielen na davkovanie ale dokonca aj na to ci sa vobec Dckom da predavkovat. Musim povedat ze uz asi zhruba po tyzdni na zvyseni Dcka sa po pociatocnom zhorseni stavu moj stav posunul zase k lepsiemu. Nikde na cpn.org som videl ze ludia isli len na tejto terapii a dostalo sa to tamaj ako akceptovana alternativa ku CAPu ktora u niekoho moze zabrat. Vdaka.

O vit.D už tu několik

O vit.D už tu několik diskusí je.

mas pravdu Pety, bolo tu

mas pravdu Pety, bolo tu popisane hodne v podstate mna zaujimaju len sucasne postrehy ludi co idu dlhodobejsie na vysokych davkach  Dcka (viac ako 2000iu denne)

Ahoj, řeknu Ti moji

Ahoj, řeknu Ti moji krátkou zkušenost. Beru jen 1000 iu déčka denně a jednou jsem omylem slupl 5000 iu. Myslel, že bude po mě. obrovská motanice, hrozná únava, prostě šílené. Chci teď navýšit o další 600 iu a pak se dostat na 2000 iu. Výš ale jít nechci. Nevím proč, prostě to tak vnitřně cítím.

Ahoj Milan, myslim ze

Ahoj Milan, myslim ze reakcie na dcko su umerne zamoreniu organizmu chlamkami a inymi potvorami teda aspon tak to dedukujem z nasich reakcii a nie reakcii na dcko samotne Ja znesiem  5000cku aj tyzden dva v kuse denne ale teraz som pre istotu povolil uz sa mi to zdalo na mna nejako vela a berem obden aj ked 5000cka denne si myslim je stale bezpecna davka na dlhodobe uzivanie.

Ahoj Vlado, pak jsi me moc

Ahoj Vlado, pak jsi me moc nepotesil:).Tobe samozrejme, paklize je tvoje hypoteza spravna, gratuluji!

 Názorně řečeno, je to

 Názorně řečeno, je to taneček krok sun vpřed, krok sud vzad,  krok sun vpřed,   krok sun vpřed,   krok sun vpřed a pak hodně krát zpět a furt dokola, občas s meziomdléváním ..., ale tak to je se všemi ingrediencemi tohoto pekelného tanečku mezi trny .... 

To jsem sama zvědavá,

To jsem sama zvědavá, jestli tu někdo takový je. Já teď začínám 2000 IU /den

ja som sa pomerne urputne

ja som sa pomerne urputne snažil dostať až na Redom doporučovaných 10 000 iu denne ( http://www.chlamydie.info/node/3641 ), ale fakt sa to nedalo zvládať.
Na 1600 IU denne som sa dostal bleskovo a bezproblémovo v priebehu niekoľkých dní.
Na 2000 IU denne už s menšími problémami, po pár týždňoch užívania ale reakcie prestali byť pozorovateľné.
Dostať sa na 4000IU denne bol už značný problém. Dávku 1x4000IU som znášal zle, dávku 2x2000IU v rámci dňa som ako tak zvládnuť dokázal. Kým som bol schopný zniesť jednorazovú dávku 4000IU, prešlo minimálne 6 mesiacov.
Potom som skúšal zvyšovať ďalej na 1x6000, 2x4000, 1x5000, 1x8000, 2x5000, 1x10000 denne. Žiadna z týchto variant sa ale nedala zniesť dlhšie než niekoľko dní a potom som musel ísť naspäť na dávkovanie 1x4000, resp. na pár dní kompletne pauzu od déčka.
Dávkovanie 10000iu denne som vyskúšal niekoľkokrát, ale vydržal som pri najlepšom raze max. 5 dní. Reakcie na takto vysoké dávky déčka sa priebehom veľmi podobali na pospulzové stavy, vrátane doznievania ca 10 dní aj po vysadení déčka. Nevylučujem, že to mohlo byť spôsobené zrýchlením apoptózy infikovaných buniek a následnými masívnymi uvoľňovaniami vnútrobunkových porfyrínov. Reakcie sa každopádne nedali pri tomto dávkovaní zniesť ani v kombinácii s atb a dokonca ani počas antibiotikovej prestávky.
Od štartu užívania déčka už u mňa uplynuli zrejme dva roky, ale ani tak som nebol schopný sa dostať na viac než 4000 iu denne.
V súvislosti s užívaním déčka som si všimol ešte jednu zaujímavú skutočnosť a to že od doby štartu užívania sa u mňa výrazne zosilnili pulzové a postpulzové reakcie. Dalo by sa to vysvetliť tak, že déčko nejakým spôsobom zosilňuje účinok entizolu a v celkovej kombinácii s antibiotikami asi zvyšuje množstvo zlikvidovaných baktérií, a teda vo výsledku silnejšie herx reakcie a porfyrické reakcie z apoptózy infikovaných buniek...
Mojím primárnym cieľom v rámci  užívania déčka nebolo až tak veľmi bojovať proti samotnej CPn. Záujem som mal hlavne na tom, aby sa zlepšila činnosť imunity proti candide a lupinám vo vlasoch, ktorá mohla závisieť práve od dostatku D3 pre činnosť imunitných buniek a tvorbu antimikrobiálnych peptidov. Ďalším cieľom bolo podporenie regenerácie buniek, hlavne obnovy nerovových buniek, ktorá je tiež čiastočne závislá od dostatku vitamínu. A tiež snaha boja proti depresii počas liečby. Výsledky sú skôr nejednoznačné, proti depresii nebol efekt žiaden, proti candidóze krátkodobé výrazné zlepšenia ale iba počas dávkovania vysoko nad 4000iu.
Momentálne som na dávkovaní 2000-4000iu a na vyššie dávky zatiaľ vzhľadom na reakcie počas liečby neplánujem ísť. Úplne by som liečebný efekt déčka nepreceňoval - určite je prospešné v mnohých oblastiach, ale samotné na vyliečenie z cpn určite nepostačí. Môže byť ale užitočné v budúcnosti ako prevencia opakovnej nákazy.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

ešte by som dodal k

ešte by som dodal k déčkovým reakciám, že najväčší problém bol vlastne kvôli práci. Pokiaľ by som mohol byť celú dobu v kľude doma, zrejme by som zniesol aj reakcie na liečbu aj reakcie na vysoké dávky déčka. Ale keď od človeka v práci očakávajú výkon bežne prevyšujúci 8 hodnín denne, tak to sa nedalo, ak som nechcel dostať vyhadzov. Aj v tomto je problém pri liečbe...
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

ad otázka predávkovania

ad otázka predávkovania déčkom, myslím, že je pomerne nepravdepodobná. Tu je kúsok zo sumarizácie, čo som robil pred rokom: http://www.chlamydie.info/node/4057

Vitamin D

- bežná denná dávka zo slnečného žiarenia je 10.000 IU
- dávkovanie 2000-4000 IU pomocou suplementov je akceptované ako bezpečné, hlavne v severnejšie položených krajinách s nedostatkom slnka je dokonca potrebné.
- toxicita začína pri dlhodobom užívaní (min.niekoľko mesiacov) dávok nad 25.000 IU. Jednorazové vysoké dávky viac než 100.000 IU sú považované za bezpečné. Predávkovanie jedlom alebo slnečným žiarením je technicky nemožné, riziko predávkovania je iba z užívania vysokých dávok suplementov.
- má veľmi dlhý polčas životnosti v organizme - 20-40 dní
- prejavy toxicity: hyperkalcémia (zvýšené hladiny vápnika v krvi) spôsobená nadmernou absorpciou kacia z čreva, spojená s následnou kalcifikáciou orgánov. Črevné problémy ako nechutenstvo, nevoľnosť, vracanie, ďalej únava, v najhorších prípadoch problémy s obličkami až k hranici zlyhania.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin_D#Overdose
http://www.vitamindcouncil.org/vitaminDToxicity.shtml
http://www.cpnhelp.org/vitamin_d3_table_contents


WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

Cau Michal, vdaka za tvoje

Cau Michal, vdaka za tvoje skusenosti a postrehy. Ja osobne Dcko povazujem popri Ccku a NACe ako rigoroznu cast suplementacie a na 2000iu denne bezim od zacatia CAPu vlastne uz asi mesiac pred som zacal vitaminmi. Vcera som bol v lekarni v naivnej predstave ze kupim nejaku 5000cku ktoru bezne v usa dostanes v obchode s vitaminmi. U nas kupis Dcko bez receptu s obsahom max 400iu v tobole, magistra cosi blabotala ze pripravky s obsahom viac ako  400 iu maju ale len na predpis pretoze je moznost predavkovania takze mi trochu dala chrobaka do hlavy ci by som nemal pribrzdit s tou 5000ckou co berem, podla toho co si napisal by to malo byt ok pokial zvladam die-off symptomy. Musim povedat ze odkedy som zvysil dcko sa mi zvysila vykonnost aj nalada aj ked rano tazsie stavam z postele ale cez den som ako drak. Mozgova hmla je teraz prec skoro cely den a na malu nasobilku mi uz netreba kalkulacku :). BTW stale sa vytesujem tomu ze mam hlavu bez lupin aj pri uzivani bezneho samponu a nejako tomu este stale niesom schopny uverit :) Drz sa.

Z osobnich zkusenosti mi

Z osobnich zkusenosti mi prijde, ze cim vice pulzuji, tak tim mensi davky decka mi zpusobi herx. Zvlaste kdyz je to treba prvni tyden po pulzu. Pak se ptam jestli vubec je dulezite deckovou terapii podstupovat kdyz s clovekem tak zamete?

mno, musím říct, že po

mno, musím říct, že po počátečních hrůzách po vit. D3, kdy úplně šílelo srdce i plíce, po pár týdnů pocity jak zápal plic kombinovaný s infarktem, pociťuju mírný nárůst energie, možná tak o 20%, což je podle mě dobré. v podstatě si i ty inzenzivnější herxy užívám jako známku toho, že se něco děje :-) např. mi začala při pulsech růst teplota na +/- 37°C, podle mě známka toho, že se imunita probouzí k životu, to tu nebylo. akorát mě drtí, že při tom leckdy musím fyz. makat, trochu to šolíchám, což mě netěší ... ve dnech z teplotou na to pokud možno hodím bobek....no ale dodělat tu práci musím.

jenom musím varovat alergiky, ze začátku se hodně ozývaly i alergie, to je taky imunitní reakce. tady opatrně.ale teď už se to mírní. jen se ozvalo astma, když jsme čistila augiášův chlív u svých milovaných potemníků:-)) 

trochu mi po tom vylítlo CRP a ASLO, jestli to tedy bylo po tom.

beru teď kolem 4000 m. j. 


Cau Euchrid tak to je super

Cau Euchrid tak to je super ze ti to zabralo :), ja kombinujem este s Eckom . Odporucam ti sem tam vysadit ked uz budes na dost vysokych davkovaniach (okolo 5000iu denne nad tu hodnotu uz by som ja osobne dlhodobo nesiel).

No, neříkám hopla, dokud

No, neříkám hopla, dokud nemám sopla :-) Proč mám vysazovat? Zatím to nedělám, ale občas dávkování uberu (když nejsou lóve na hromady bobulí). Jaké dávky vit. E doporučuješ a proč? Beru pupalkový olej s vit. E a Q 10, ale často na něj zapomínám:-)

S Dckom idem 400iu Ecka. No

S Dckom idem 400iu Ecka. No a z casu na cas vysad aby si vedela ako vyzera zivot bez Dcka to jest mimo vojnoveho stavu ktory vyhlasil tvoj IS. A tak vlastne zistis kde si sa fakt dostala a moze to byt celkom prijemna skusenost ;)

Vitamín D 2 Slovakofarma

Vitamín D 2 Slovakofarma 300 000 mj.

jsem si zavdával pravidelně snad od roku 2007, než jsem přešel na D3. 

A takhle jsem si to poznamenal do palubního deníku 

31.1.2010 - 10. den po Entizolu – Po dvou dnech 2000 m.j. jsem do sebe šoupl včera těch 5000 m.j. A když jsem zapadl do pelechu, připadal jsem si jak kyselým deštěm zhuntovaný smrk, do kterého se dal kalamitní  kůrovec, dřevožrout, lýkožrout, tesaříci, choroš a dřevomorka najednou! Sotva jsem usnul, byl jsem vzhůru, pískal jsem jak přetlakový ventil přetopeného kotle, podivně jsem tuhnul, podivně strašily klouby a zároveň to vypadalo, že srdce odletí kamsi na Mars a všechna ta havěť mi rejdila pod kůží jak o závod!.... a všechno mne hrozně dráždí, celý svět! Tak tomu raději dneska odpustím! Kdo nezkusí, ten houby ví!

No a pak jsem pokračoval s těmi 400 m.j., pak 2000 m.j., občas vynechal,  pak jedno balení 5000 m.j. posléze 4000 m.j. a teď 2000 m.j.

Co to dělalo? Když jsem přidal  slunce, občas cosi jako snad porfýrie, puchýře na chodidlech, prstech, jako z nových bot, které ale byly staré a vůbec netlačily! Občas se probudil revmatický ukazováček, plus puchýře jak po Yperitu ... No co jinak dodat? Žiju! Ale beru k tomu K2. A teď mi našly Calcar calcanei duplex bilet., ostruhy. V první chvíli mne to dost vyděsilo, ta zpropadená kalcifikace, ale ony tam ty ostruhy asi byly už dávno před tím, než jsem první D spolkl, to mne jedna taky neuroložka tvrdila cosi o psychosomatii, když jsem si posteskl mimo jiné na paty, že bolí ...


Ale co je pravda, to ví asi jen bůh! Každopádně opatrně, vše přiměřeně, nic nepřehánějte .... 

Jan Na WP (a později SP) od 12/205 pro Cpn; CFS, fibromyalgie, vysoký tlak, závratě, opakované infekty HCD i DCD, uší, VAS, parestézie a bolesti DK, průjmy, křeče a zažívací potíže ... červenec 2010 ukončení nepřerušované léčby 

"Když jsem přidal

"Když jsem přidal  slunce, občas cosi jako snad porfýrie, puchýře na chodidlech, prstech, jako z nových bot, které ale byly staré a vůbec netlačily! Občas se probudil revmatický ukazováček, plus puchýře jak po Yperitu ..." Podobnou reakci jsem několikrát zažila na tropické sluneční záření - na dovolené, kde mě vždy slunce postavilo na nohy.
Ostruhy a problémy s Achilovkou jsem měla v průběhu života několikrát. Mám i v současné době. Jane, na obou nohou nebo na jedné ?

 Calcar calcanei duplex

 Calcar calcanei duplex bilet.  

Jane, a kde vzít K2? Já ho

Jane, a kde vzít K2? Já ho tady našla jen v hnusných směsích s umělými sladidly.

Beru D3 Generica čtyřstovku, 2x denně po 3 bobulích, už pár měsíců. Reakce nevím, člověk ani nevysleduje, jestli je to na to. Není mi po něm líp.

Sluníčko mi nikdy nevadilo, ale z horké vody jsem na začátku CAP mívala puchýře do masa.

 http://www.swansonvitamins.

 http://www.swansonvitamins.com/NWF366/ItemDetail?n=0

Cau Euchrid, pri tej davke

Cau Euchrid, pri tej davke co beres asi velmi reakcie nevysledujes. Ja som po polrocnom brani 2000iu denne naraz skocil na 5000iu denne naraz a reakcie ako po entaku teda okrem tych hnusnych psycho stavov. Celkove zlepsenie nastalo asi po tydzdni myslim ze ma to zase posunulo o krok dal. Napis mi do inboxu ked chces 30 tobol 5000cky obetujem pre teba ked to chces vyskusat :).

abych pak ale měla šanci

abych pak ale měla šanci pokračovat....

pak obětujem svých

pak obětujem svých dalších 30, kdybys chtěla:-)

Užívate niekto Vigantol?

Užívate niekto Vigantol? (cholekalciferol vitamin D3 /// 5 mg v 10 ml zodpovedá 200 000 I.U. vitamínu D3 /// 1 kvapka je cca 0,017 mg= 666 I.U. cholekalcierolu)
Predpisujú ho aj novorodencom-olejové kvapky, ja ho mám od dr a dobre sa užíva-3 kv denne=2000 I.U

ja som užíval jedno

ja som užíval jedno balenie. Bez problémov. Dostal som sa na denné dávkovanie okolo 1600IU (2-3 kvapky). Z môjho pohľadu malo dve nevýhody - nepraktické dávkovanie po kvapkách z fľaštičky a v čr navyše viazané na predpis od neochotnej lekárky. Tak som prešiel na pohodlnejšie dávkovanie v kapsliach od swansona a neskôr od now foods.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

Uzivate ten vigantol s

Uzivate ten vigantol s jogurtom,teda vapnikom? aj tobolkovy vitamin D?

ja dcko uzivam naraz s Eckom

ja dcko uzivam naraz s Eckom lebo jeden zvysuje ucinok druheho, kalcium ale velmi neuzivam asi by som mal konzumujem ale vela jogurtu a kefiru ale nie naraz s dckom, kazdopadne ma to este nezabilo :)

D vit -Vigantol 3 kv (2000

D vit -Vigantol 3 kv (2000 iU) si dávam do jogurtu. Keď bol syn malý radili dávať D-čko do mlieka tak sa držím toho :) 

kombinácia vápnika a

kombinácia vápnika a déčka sa doporučovala v minulosti hlavne v súvislosti s prevenciou krivice u detí, nakoľko vitamín D zlepšuje vstrebávanie vápnika z čreva. V našom prípade sa déčko užíva na iné účely (podpora imunity, regenerácia buniek, regenerácia neurónov, protizápalový efekt) a užívanie vápnika preto nie je vyslovene nevyhnutné.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

Jak píše Michal, kombinace

Jak píše Michal, kombinace s vápníkem je doporučovaná jako prevence křivice a jako prevence a léčba osteoporozy. Vyšší hladiny Dčka zlepšují vstřebávání vápníku, i z běžné potravy. Když se léčebně dlouhodobě podávají vysoké hladiny D (10 000 - 20 000IU), tak se sleduje hladina vápníku v krvi a upravuje se podle ní dávkování, může tam dojít až ke hyperkalcémii - nadbytku kalcia. Léčí se to pak bezkalciovou dietou.

V souhrné info o přípravku je přímo napsáno, že se nedoporučuje souběžné podávání vysokých dávek kalcia
http://www.sukl.cz/download/spc/SPC10104.pdf

Michale: a ještě se tam (v interakcích) nedoporučuje souběžně v vysokými dávkami cholestyramin

s tým cholesteraminom to

s tým cholesteraminom to nebude žiaden veľký problém. Podľa toho, čo som našiel, tak vysoké dávky cholesteraminu iba znižujú absorbciu vitamínov A, D, E a K z potravy a aj tento problém sa dá eliminovať dostatočným odstupom užívania cholesteraminu od ostatných liekov. Nevyzerá to, že by kombinácia déčka alebo vápnika s cholesteraminom vytvárala nejaké riziko toxicity.
WP 05/2008-03/2009,pauza,pokrač.od 06/2009. Mycopl.Pn,Cpn,reaktivované EBV.CFIDS. Liečba: NAC,doxy,roxiazi,entizoltini,vit.D občasné dávkovanie, plus opatrenia proti sekund.porfýrii. Zlepšenia počas liečby

Asi je to tak, navíc se to

Asi je to tak, navíc se to týká opravdu těch dávek 10-20tis jednotek.

To je zajimavy, ze ti to tak

To je zajimavy, ze ti to tak zabralo, euchrid. Ze bych to taky zkusil? Jaka se ma brat zacatecnicka davka? Moda marsalistu uz vzala za svy, jak posledni dobou pozoruju.

:-)) taky nemám pocit, že

:-)) taky nemám pocit, že by Déčko muselo být nutně strašlivý imunosupresivní hormon- co potom chudáci Středozemci, ti by se z chronických infekcí nikdy nemohli vyhrabat ...

Přidám svoji zkušenost -

Přidám svoji zkušenost - beru 5 týdnů 2000 I.U. a kromě prvních asi třech dávek, kdy jsem měla pocit, že se mi po něm špatně dýchá, tak NIC :-(

2000 iu je malo taky sem nic

2000 iu je malo taky sem nic necejtil, chce to vetsi davky zvlast v zime

jo, dvoutisícovka je málo,

jo, dvoutisícovka je málo, o tom jsem taky ani nevěděla, po 5000 se začali ženit čerti a že to byla hromadná moonistická svatba :-))

akorát fakt mám pocit, že se mi po tom zhoršily alergie, ape předpokládám, že je to dočasné.



Vzhledem k tomu, že jsou na

Vzhledem k tomu, že jsou na déčko odlišné názory, tak bych to ani moc nepřeceňoval. Určitě je fajn ho brát, samospásné ale také nebude a může s Tebou taky pěkně zatočit. Nejdříve bych se naučil zvládat brát vyšší dávky antibiotik a v momentě, kdy to bude dobré, tak bych experimentoval dále. Ze své zkušenosti totiž vím, co déčko umí udělat za stavy a pak si člověk říká, zda vůbec má smysl brát antibiotika, když se začne bát o svůj život...Mě konkrétně přivozují herxy kombinované s porfyrickými reakcemi a to nemluvím ani o dávkách 5000iu, ale někde o polovině.

 

Ještě bych dodal, kdyby bylo tak moc super, tak lidi co tu jedou dlouho WP a taky berou občas déčko by už byli za "vodou". To spíše doplňuji, aby si ostatní nemysleli, že když ustají 5000iu, tak jsou zdraví. Bohužel to tak není:-(.

Augsburgsti doktori

Augsburgsti doktori doporucuji brat decko hned od zacatku atb terapie. Ma se zacinat s 2000 iu. Plus k tomu doporucuji stredomorskou/Kretskou stravu/dietu, tj. hodne cerstvych salatu s olivovym olejem apod. Ja jsem na decko taky mela znacne reakce, ale casem presly, tak je otazka kdo tady bral nejake vyssi davky. Ja se na zadne vysoke nedostala. Kazdy bere tak 2-5000 iu a to neni moc.

Na Wheldonove/Strattonove protokolu od 02/2006 do 10/2011 pro tezky unavovy syndrom, fibromyalgii, bolesti kloubu, intestinalni potize a milion dalsich problemu..

já ho taky neberu jako

já ho taky neberu jako samospásné, ale prožívám ho teď jako zajímavý doplněk, na ATB už jsme neměla reakce a na Enti střídavé oblačno, po D3 - měsíc jsem vydržela 5000 denně  a přitom mimo nejhorší týden převážně makat - no fůůůůůůůůůůj :-)  
euchrid je prostě starej pankáč, no. reakce přešly, jen se to trochu vracelo v době pulsu.

Comment viewing options

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".

Powered by Drupal - Modified by Danger4k